Współczesna bioetyka oraz literatura dotycząca relacji lekarz-pacjent podkreślają rolę empatii w zawodach medycznych. Studenci medycyny oraz lekarze, choć doceniają rolę empatii w budowaniu relacji z pacjentem, obawiają się kosztów emocjonalnych, jakie niesie ze sobą kontakt z cierpieniem drugiego człowieka. Tematyka zajęć będzie dotyczyła emocjonalnych aspektów relacji lekarz-pacjent (student kierunku lekarskiego 6-tego roku lub student kierunku lekarsko – dentystycznego 5-tego roku) tj.
Celem spotkań jest poszerzenie wiedzy uczestników:
Sposób prowadzenia spotkań:
Spotkania będą miały charakter seminaryjno-warsztatowy w małej 6 – 12-osobowej grupie. Udział w nich będzie wymagał od uczestników czytania tekstów z tygodnia na tydzień, aktywnego udziału w dyskusji, przygotowania opisu własnego doświadczenia w kontakcie z pacjentem.
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy będą mieli okazję wymienić się doświadczeniami,spostrzeżeniami i refleksjami dotyczącymi empatii i emocji w pracy lekarza z pozostałymi członkami grupy. Każdy z uczestników opracuje swój własny profil czynników, które wywołują u niego stres.
Termin i harmonogram spotkań:
Spotkania będą odbywały się w kolejne środy w godz. 17:00 – 18:30 w sali S2 (113) w Centrum Dydaktyczno – Kongresowym WL (św. Łazarza 16). Pełen cykl treningowy obejmuje 6 spotkań (12 godzin dydaktycznych) począwszy od dnia 21 listopada br. Poprowadzi je mgr Karolina Sikora – psycholog, psychoterapeutka, asystent w Zakładzie Psychologii Lekarskiej UJ CM.
Udział w spotkaniach i rejestracja:
Uczestnictwo w spotkaniach jest dobrowolne a uczestnicy nie ponoszą żadnych kosztów przez cały cykl treningowy. Aby zgłosić się do programu szkoleniowego należy:
Po zakwalifikowaniu się do programu otrzymają Pastwo stosowną wiadomość e-mail. Uczestnictwo na zajęciach będzie odnotowywane na listach obecności.
Uwaga! – > Przy dużym zainteresowaniu spotkaniami o zakwalifikowaniu się do projektu ZDECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ